Image

Estonia kaevanduse tunnel

Raamprojekt OÜ koostas Estonia kaevanduse Põlevkivi kaevandamise AS autotranspordi kaldšahti suudmeosa projekti 2003 a.
Kaldšahti sisemised mõõdud on järgmised: laius 5,0 m, kõrgus 3,0 ja pikkus ligikaudu 113 m.


Image

Seinad on raudbetoonist, laekonstruktsioon – ülemised 84 m r/b plaat r/b talade vahel, alumises osas raudbetoonplaat terastalade ülemises ja alumises pinnas.
Konstruktsioon toetub kaljupinnasele ja on projekteeritud ülemiste jäikade sõlmedega raamina.
Arvutused on tehtud vastavalt Eesti projekteerimisnormidele ja kasutatud konstruktsiooniarvutusprogrammi "Robot Millennium v. 16.5".

Normatiivsed koormused on järgmised:
täitepinnas 19 kN/m3
mootorvedur 1210 kN, kallurauto Belaz teljekoormustega 460 kN ja 230 kN, pukk-kraana kaaluga 700 kN ja kandevõimega 300 kN, traktor Komatsu kaaluga 580 kN.
Ladustatav koormus kraana tööpiirkonnas 50 kN/m2.
Lume koormus 1,5 kN/m2 J

Arvutusprogramm "Robot Millennium" lihtsustas oluliselt sisejõudude leidmist, sest raudbetoonlaega osas oli tegemist lisaks muutuvale pinnasekoormusele ka sildkraana tööpiirkonnaga ning tunnelit ületasid raud- ja autotee.
Alumises, terasest laekandjatega osas arvutati iga raam eraldi ~2m sammuga, seevastu raudbetoonlaega osa arvutusskeem sai sisestatud täielikult Robot Millenniumi keskkonnas. Arvutusskeem sisaldas 3450 sõlme ja 4300 elementi.

Vaade tunneli suudmele

Objekt avati 2004. aastal.